fredag den 22. marts 2013

MUMS

Hvor har det været en dejlig dag. Jeg har bagt, smagt, smurt, rullet og pyntet det meste af dagen men nu er jeg færdig. 6 store og tunge kager er lige blevet afhentet og jeg glæder mig til at smage dem imorgen.








Gæt lige hvem der slikkede skålen...
MIG
og der var 12....Ü



Alle kagerne er færdig og har fået lov til at stå ude i værkstedet, hvor der var dejligt køligt.
Nu står den på aftensmad med Ivan og mine vidunderlige børn
og senere er der popcorn og X-factor.
Rigtig god aften derude... : )


15 kommentarer:

  1. MUMS, de ser lækre ud!
    God weekend
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  2. Hold da op man ...de er bare flotte og ser rigtige lækre ud, er det nogle du har lavet på bestilling ??

    Mona

    SvarSlet
  3. Mmmmm, nam!! Hvor er de fine - så sødt med sommerfuglene ovenpå i en fin række :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er de flotte!! 6 stk - et imponerende stykke arbejde... Hvem der bare måtte smage :)

    SvarSlet
  5. Muuuuuums lækkert. Er det mon bryllup du har fornøjelsen af:-)
    God weekend, Kh Jonna

    SvarSlet
  6. Vildt imponerende!! Super flotte!! Det er da synd at spise dem!!

    SvarSlet
  7. Ej, hvor ser det bare lækkert ud :)

    SvarSlet
  8. Hej Anja

    Nu nærmer tiden sig hvor vi skal have vores dejlige Magnus døbt. Den 16/6 er dagen og jeg så fluks anledning til at lave sådanne nogle lækre lagkager, som du:-)
    Bil gerne lige høre hvor mange personer du plejer at beregne til hver kage??!
    Rigtig god lørdag. Kærlig hilsen Jonna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna. Håber alt er vel hos jer.
      Jeg beregner 12-13 stykker til sultne mennesker : ) Altså som feks dessert. Hvis det er efter dessert og man er mæt tror jeg der kan blive til 15.
      Spørg endelig, hvis du skal vide mere Ü
      God aften.
      Kh Anja.

      Slet
    2. Hej Anja
      Super tak du.
      Jamen det går godt her hos os. Magnus er snart 6 uger og ligeså stille begynder vi at have en hverdag med Mødregruppe og andre dejlige ting og sager. Nogle rigtig søde piger i min gruppe-og bebser. Så skønt:-)

      Dejligt at jeg må spørge igen... Det kommer jeg sikkert til.
      Åh jo, har du god erfaring med at lave fx. Bundene i god tid før og så fryse dem?!
      Sikke mange dejlige sager du får hæklet for tiden.
      Hyggeligt:-)
      Kh Jonna

      Slet
    3. Det lyder til at det går rigtig godt. Det der med at komme ind i en rytme, det tager lige lidt tid : )
      Jeg vil helt klart bage lagkagebundene i god tid inden. Lad dem køle helt af, pak dem godt ind i bagepapir og sølvpapir og så ind i fryseren. Det er meget nemmere at dele en lagkage i 3 bunde, hvis den er et par dage gammel. Så mit råd er ind i fryseren, så den rigtig kan sætte sig. Og bag en ekstra for en sikkerhedsskyld : )
      Kh Anja.

      Slet
    4. Hej du
      Kiggede lige din blog om kagerne-Og hvor er det hyggeligt I har kagekonkurrence i byen hver sommer:-)
      Ang bundene til lagkagen gør du så det, at du bare ÉN bund og den skærer du så over i tre bunde?!
      Eller bager du én af vanille og så fx to af chokolade?!
      Ih, jeg glæder mig allerede til at lave dem.
      Tænker vi laver to til dåben og så er Mikkel klar på at lave en vild chokoladekage, vi fandt på nettet en dag:-)
      Kh Jonna

      Slet
    5. Hejsa. Ja, jeg bager en lagkage og deler den i 3. Du kan jo bage en chokolade og en vanille. Så kan du lave en kage med 2 chokolade bunde og en vanille. Og 2 vanille og 1 chokolade i den anden, det ser rigtig godt ud.
      En vild kage, det lyder altså spændende : )
      Knus Anja.

      Slet
    6. HEJ ANJA
      Ih, din kage fra weekenden så rigtig fin ud -Fik du lon ikke også mange roser om end din navnesutten vandt.

      Nu er vi igang med de sidste forberedelser til barnedåben næste søndag.
      Jeg har bagt de første bunde.
      Kigget opskriften godt igennem og håber det går godt.

      Når du samler kagerne har du så haft noget til at støtte omkring eller bare lavet dem lagt på lagt?...
      Hindbærmoussen og tobleronecremen er måske så stiv at de godt kan bære de andre lag...

      Jeg er så spændt og glæder mig også til at kreere kagerne:-)
      Kram Jonna

      Slet
    7. Hej Jonna. Ført laver du creme og mousse færdig og putter i hver sin pose og ind på køl. Så tage du den bageform du har lavet lagkagebundene i og beklæde den med bagepapir. Så ligger du top bunden i først, klipper hul på posen med creme og sprøjter den ud på lagkagebunden. putter midterbunden ovenpå og klipper hul på moussen og sprøjter ud på bunden og ligger den sidste bund ovenpå. Pres let og pak den ind i folie og ind på køl, til cremen er stiv. Jeg vil gøre det lørdag morgen/formiddag. eftermiddag vil jeg smørre den op og og ligge fondant på, så har du hele aftenen til at pynte den i.
      Se også her hvordan du gør. http://charlottes-kager.blogspot.dk/2013/02/lgge-kage-sammen.html
      Kan godt forstå at du glæder dig.
      Glæder mig til at se den Ü
      Knus Anja.

      Slet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...