onsdag den 21. august 2013

Nattøj i jersey

Abekatte stoffet er blevet fundet frem igen og jeg har fået syet et par natbukser til Matil. Prøvede at sy med flotlock og det er blevet rigtig godt.





Der skal selvfølgelig også syet en nattrøje men jeg er gået i stå ved halsrib'en. Det er ikke lykkedes mig at sy en perfekt halrib endnu, så jeg er bange for at ødelægge trøjen. Har heller ikke lige bestemt hvordan den skal syes på????




Imorgen starter den nye Klub-kreativ, jeg glæder mig og er spændt på at 
se hvor mange der dukker op...
Så hvis du bor tæt på Hejls (ved Kolding) så er du meget velkommen.
Vi skal rigtig hygge og jeg glæder mig så meget til 3 timers ugentlig 
MOR-TID Ü





7 kommentarer:

  1. Det er så skønt det abe-stof.. Og det ser da totalt prof ud med den syning :-)
    Hvorfor syer du ikke halsribben med tvillingenål? Det blir altid vildt godt synes jeg...

    SvarSlet
    Svar
    1. Har set at du har lavet en rigtig god diy med det der rib. Mit problem er bare hvor lang skal den være og hvor stram osv.
      Tak for din besked.
      Kh Anja.

      Slet
  2. Nøj hvor gad jeg godt i kreaklub. Desværre bor jeg overhovedet ikke i nærheden. Fede natbukser! Sikker på blusen nok skal blive god.

    SvarSlet
  3. Jeg plejer at bruge en rib der er ca 2/3 af længden af hullet. Laver den dobbelt så bred som ønsket og så plus sømrum (x2). Syr den sammen til en ring, lægger den dobbelt og placerer den ret mod ret på trøjen, syr og overlocker derefter. Derefter kan den evt få en stigning hele vejen rundt for at lægge overlockdelen ned. Giver der mening?
    Håber det lykkes for dig, for det er virkelig et sødt sæt - og hvor er det en super detalje med flatlocken!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dit dejlige svar. Jeg kaster mig ud i det en af dagene og håber at det bliver godt.
      Kh Anja.

      Slet
  4. Hvor er de bare fine. Vil ikke give råd ang. Rib, for jeg er bare ikke en ørn til det, så suger det du får vide til mig i stedet. Fed ide med krea tid. Bor jo lige i Koldong, så det skal jeg da vist lige tjekke lidt ud:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bare ok Mette : )
      Du er så meget velkommen med din symaskine...
      Kh Anja.

      Slet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...